Konferans bağlantınızı gerçekleştirdikten sonra, fareyi hareket ettirdiğiniz zaman ekranın altında
kontrol düğmelerine erişebilirsiniz.
Kırmızı düğmenin sağınızda bulunan düğme ile kameranızı kapatıp açabilirsiniz.
Kırmızı düğmenin solunuzda bulunan düğme ile mikrofonunuzu kapatıp açabilirsiniz.
Konferansa katıldığınızda kameranızı ve mikrofonunuzu kapalı konumda tutunuz.
Eğer kamera ve mikrofonunuzu devre dışı bırakmadığınız takdirde konuşmacıyı engelleme riski oluşturursunuz.
Tarafınıza söz hakkı verildiği durumda kameranızı ve mikrofonunuzu devreye alabilirsiniz.
Ok ile belirtilen alanı seçtiğinizde karşınıza çıkan ekranda Email adres bilginizi ve
Server URL bilgisini yazmanız zorunludur.
Server URL: konferans.saglik.gov.tr
Ok ile belirtilen alanı seçtiğinizde karşınıza çıkan ekranda Email adres bilginizi ve
Server URL bilgisini yazmanız zorunludur.
Server URL:
konferans.saglik.gov.tr
2. Toplantı Oluşturma
Sol menüde bulunan “Toplantılarım” başlığı altındaki “Toplantı Oluştur” düğmesine tıklayarak
aşağıdaki bilgilerle yeni bir toplantı oluşturulmaktadır.
Toplantı Adı: Konferansa özel ismin girildiği alandır.
Toplantı Türü:
Normal Toplantı:Karşılıklı görüşmelerin yapıldığı, video konferans sistemi tipidir.
Sanal Sınıf:Konferans içerisindeki masaüstü ve doküman paylaşımlarının diğer katılımcılar tarafından full screen olarak görüntülenmesini, kullanıcı görüntülerinin de ekranını sağ tarafındaki pencereler içinde gözükmesini sağlamaktadır.
Gizlilik: Toplantının listede herkes tarafından görülüp görülmeyeceğinin belirlendiği alandır.
Herkese Açık: Konferans sahibinin haricinde, diğer kullanıcılarda bu konferansa girebilmektedir.
Özel: Sadece konferans sahibi bu toplantıya girebilir. Konferans sahibi dilerse, diğer kullanıcıları bu konferansa davet edebilir.
Şifre Koruması: Konferansa özel katılım şifresinin belirlendiği alandır. Diğer kullanıcılar bu konferansa, bu belirlenen katılım şifresini girerek katılabilmektedir.
Kamera/Mikrofon Paylaşımlarının Türü: Konferans içindeki işlemlerin (Kamera paylaşımı, döküman paylaşımı vb.) yöneticiye bağlılığının belirlendiği alandır.
Yöneticiye danışılsın: Konferans sahibi olmayan diğer kullanıcılar, herhangi bir paylaşım yapmak istediğinde, bu istek yöneticiye bildirilmektedir. Eğer yönetici isteği kabul ederse, paylaşım yapmak isteyen kullanıcıya onaylayıcı bir bildirim gitmekte ve istediği paylaşım gerçekleşmektedir. Eğer yönetici isteği kabul etmezse, paylaşım yapmak isteyen kullanıcıya reddedici bir bildirim gitmekte ve istediği paylaşım gerçekleşmemektedir.
Yöneticiye danışılmasın: Konferans sahibi olmayan diğer kullanıcılar, yöneticiye danışmadan istediği paylaşımı gerçekleştirebilmektedir.
Tamamına yönetici karar versin: Konferans sahibi olmayan diğer kullanıcılar herhangi bir paylaşım yapamaz ve herhangi bir paylaşım isteğini yöneticiye gönderemez. Konferans yöneticisi dilerse kamera paylaşımı vb. için herhangi bir kullanıcıya istekte bulunabilmektedir. Diğer kullanıcı yöneticinin bu isteğine onay verirse paylaşım gerçekleşir, reddederse paylaşım gerçekleşmez.
Kullanıcılar Katıldığında Kamera Paylaşımları Başlamalı mı? Konferansa katılan kullanıcıların gerekli kamera/mikrofon ayarlarını yaptıktan sonra kamera/mikrofon paylaşımlarının otomatik olarak başlayıp/başlamayacağının belirtildiği alandır.
Evet: Konferansa katılındığında Kamera/Mikrofon ayarları yapılır. Bu ayarlar yapıldıktan sonra paylaşımın başlayacağını belirtir.
Hayır: Konferansa katılındığında Kamera/Mikrofon ayarları yapılır. Bu ayarlar yapıldıktan sonra paylaşımın direk başlamayacağını belirtir. Kullanıcı sadece “kamera/mikrofon paylaşım düğmesi”ne bastığında paylaşım başlar.
Konferans’a Davet: Konferans oluşturulduğu anda, bu konferansa dahil edilmek istenen kullanıcıların ayarlandığı alandır. Bu alanda Çevrimiçi kullanıcılar listelenir ve “Konferansı Başlat” düğmesine basıldığında, “Davet Edilen Kullanıcılar” listesinde yer alan kullanıcılara oluşturulan bu konferansa katılım daveti gönderilmektedir. Kullanıcı bu listeden konferansa katılmasını istediği kullanıcının sağında yer alan
“Davet Et” düğmesine basar ve kullanıcıyı “Davet Edilen Kullanıcılar” listesine ekler.
Konferansı Başlat: Yukarda her bir alandaki verilere göre ilgili konferansın oluşturulmasını ve bu konferansa katılım işlemini gerçekleştirmeye yarayan düğmedir.
3. Toplantı Planlama ve Toplu Kullanıcı Daveti
Yukarıda belirtilen anlık toplantı oluşturmaya ek olarak sistem içerisinde ileri zamanlı bir toplantı planlaması yapabilir,
toplantı ile ilgili katılımcı listelerini önceden belirleyerek kullanıcılara e-posta gönderebilirsiniz.
Bununla ilgili olarak sisteme giriş yaptıktan sonra “Tarayıcıdan Devam et” ve “Konferans Takvimi”
sayfası içerisinden Konferans Takvimine tıklayarak ilgili sayfaya geçiş yapılmaktadır.
Ayrıca
https://konferans2.saglik.gov.tr/yonetim adresi üzerinden de Yönetim Paneli ekranına geçiş yapabilirsiniz.
Bu sayfa içerisinde sol menüde yer alan Konferans Yönetimi / Konferans Oluştur başlığı altından
aşağıdaki bilgiler ile birlikte yeni bir konferans oluşturabilir, bir sonraki sayfadan da davet
edilecek kullanıcıları belirleyebilirsiniz.
Konferans oluşturulduktan sonra kullanıcılara e-posta ile bilgilendirme otomatik olarak yapılmakta olup,
konferans tarihinden 15 dk. öncesinde de hatırlatma e-postası gönderilmektedir.
İlgili kullanıcı e-postasına gelen linke tıklayarak Google Chrome internet tarayıcı aracılığıyla konferansa katılım sağlayabilecektir.
(iOS cihazlarda (iPhone ve iPad) Safari internet tarayıcı aracılığıyla bağlantı sağlanması daha verimli olmaktadır)
4. Kamera ve Mikrofon Ayarları
Toplantıya katıldıktan sonra ekrana gelen ayarlar penceresinde bilgisayarınıza takılı olan
kamera ve mikrofon seçimleri yapılarak “Tamam” düğmesine basılır.
Kamera ve mikrofon ayarları yapıldıktan sonra konferansa bağlantı sağlanılmış olup,
konferans içerisindeki görüşmeler ve yapılan/yapılacak sunum takip edilebilir olacaktır. Konferans içerisinde görüntü paylaşımında bulunabilmek için söz hakkı ve talepler ile ilgili konferans yöneticisinin onay vermesi beklenecektir.
7. Söz Hakkı Talebinde Bulunma (Katılım Sağlayacak Diğer Kullanıcılar İçin)
Toplantıya dahil olduktan sonra, söz hakkında bulunmak için, sağ menüde yer alan
“Kamera Paylaş asılması gerekmektedir. Söz hakkı talebinde bulunduktan sonra,
“Kamera Paylaş” düğmesi talep kabul veya reddedilene kadar sarı renk” düğmesine b ile
renklendirilmiş şekilde yanık kalacaktır. Söz hakkı talebi kabul edildiğinde kamera ve mikrofon
paylaşımı otomatik olarak başlayacaktır.
İstek kabul edildiğinde ekran seçimi yapılarak “Paylaş” düğmesine basılır.
Masaüstü paylaşımını sonlandırmak için ekranda veya sağ menüde bulunan
“Masaüstü Paylaşımını Bitir” düğmesine basılmaktadır.
** Not: Google Chrome internet tarayıcı üzerinden masaüstü paylaşımı
gerçekleştirilebilmesi için masaüstü paylaşımında bulunacak kullanıcının
tek seferlik Google Chrome İvme eklentisini yüklemesi ve sayfası yenilemesi gerekmektedir.
Açılan ekranda “Yükle” düğmesine basarak dosya seçiminizi yapılır. Dosya seçimi yapıldıktan sonra
“Sunuma Başla” düğmesine basılarak ilgili doküman üzerinde sunum yapılmaya başlanır.
Sunum başlatıldıktan sonra ekrana sol menü dahil olacaktır.
Bu menü üzerinden sunum üzerinde çizimler yapılabilmektedir.
Sunumu sonlandırmak için sol menünün başında bulunan
“Doküman Paylaşımını Sonlandır” düğmesine basılması gerekmektedir.
11. Mesajlaşma ve Not Alma
Özel Sohbet alanında herhangi bir katılımcıya özel mesaj atabilmek için toplantı sayfası içerisinde sol menüde
bulunan “Sohbet” düğmesine basınız. Açılan alanda toplantı katılımcıları listelenmektedir.
Özel mesaj göndermek için ilgili katılımcının sağ kısmında bulunan “Sohbet” düğmesine basılarak
açılan mesaj kutusuna mesajınızı yazarak gönder düğmesine basınız.
Genel sohbet alanına mesaj atabilmek için, sol menüde bulunan “Sohbet” düğmesine basınız.
Açılan alanda mesaj kutusuna mesajınızı yazarak gönder düğmesine basınız.
Toplantı esnasında not almak için sağ menüde bulunan “Notlar” düğmesine basılır.
Açılan alandaki metin kutusuna not yazılarak gönder düğmesine basıldığında ilgili not
Notlar sekmesi altında görüntülenmektedir.
Toplantı bitiminden önce
“İndir” düğmesine basılarak notlar text dosyası(txt) olarak indirilebilmektedir.
12. Kamera Erişim Problemi Çözümü
Sistem üzerinde kamera paylaşımında sıkıntı yaşanması durumunda Google Chrome
ayarlarında kamera ve mikrofon paylaşımı engellenmiş olabilir.
Bu durumda tarayıcıda adres çubuğunun sağ tarafında bulunan kamera ikonuna basılması gerekmektedir.
Açılan pencerede
“https://konferans2.saglik.gov.tr/ sitesinin kamerama ve mikrofonuma erişmesine
her zaman izin ver” seçeneğini aktif hale getirerek “Bitti” düğmesine basılması gerekmektedir.
Bu işlem sonrasında sayfayı yenilemeniz gerekmektedir.
Sayfa yenilendiğinde sistem otomatik olarak sizi toplantıya yönlendirilecek olup ayarlar
penceresi ekrana gelecektir. Bu pencerede Kullanım Kılavuz dokümanının
3. başlığındaki Kamera ve Mikrofon Ayarlarında anlatıldığı gibi
kamera ve mikrofon seçimi yapılarak “Tamam” düğmesine basılması gerekmektedir.
https://zoom.us/download linkinden indirme işlemini başlatıyoruz
Mobil uygulamalar için İOS’da appstore Android’de ise playstore üzerinden indirilebilir
Copyright © 2020 T.C. Sağlık Bakanlığı Tüm hakları saklıdır.