BURADASINIZ:
ANA SAYFA

Sağlıklı Ramazan Sosyal Medya Kampanyası

GÜNCELLENME TARİHİ : 08/06/2017




Sağlık Bakanlığı, ramazan ayına özel bir sosyal medya kampanyası düzenledi. Kampanya kapsamında vatandaşların sağlıklı bir ramazan geçirmesi için her gün birbirinden farklı içeriklere sahip paylaşımlar yapılmaya devam ediliyor. 

‘Sağlıklı Ramazan Kampanyası’ kapsamında Bakanlığın Facebook hesabı üzerinden 9 Haziran Cuma günü saat 19.00’da yapılacak canlı yayında Prof. Dr. Muhittin Tayfur ve Yrd. Doç. Dr. Esra Köseler vatandaşlara sağlıklı beslenme önerileri sunacak.

#SağlıklıRamazan sloganıyla hazırlanan kampanya kapsamında uzmanların beslenme ve fiziksel aktivite ile ilgili uyarılarından oluşan videolar iftar ve sahurdan önce vatandaşlara sunuluyor. Hazırlanan video içeriklerde özellikle iftar ve sahur arasında sıvı tüketimi, sağlıklı iftar sofrası, sağlıklı sahur sofrası, iftardan sonra fiziksel aktivite gibi önemli konulara değiniliyor. 

Ramazan boyunca hazırlanan sağlıklı beslenme önerileri Bakanlığın Facebook, Twitter ve Instagram gibi resmi sosyal medya hesaplarından paylaşılıyor. Aynı zamanda bilgilendirici görseller, hareketli videolara dönüştürülerek ‘IP TV’ aracılığıyla 81 ildeki sağlık kuruluşlarında vatandaşların dikkatine sunuluyor.

140karakterdesr.png

“Sağlıklı Ramazan” isimli kampanya kapsamında beslenme uzmanları, Twitter kullanıcılarının sağlıklı beslenme ile ilgili merak edilen tüm sorularına Bakanlığın resmi hesabından anlık olarak cevap verdi. 

Vatandaşların #SağlıklıRamazan etiketi ile Twitter üzerinden sorduğu soruları Prof. Dr. Muhittin Tayfur, Doç. Dr. Aydan Ercan, Diyetisyen Nermin Çelikay ve Diyetisyen Duygu Ünal anlık olarak yanıtladı. Bir saati aşkın devam eden soru-cevap etkinliğinde Twitter kullanıcılarının sorduğu onlarca soru 140 karakterde cevaplandı. 

Vatandaşlar tarafından uzmanlara en çok “İftar ve sahurda hangi yiyecekleri tüketmeliyiz”, “Kaybedilen sıvı ihtiyacını nasıl karşılayabiliriz”, “Ramazanda nasıl fiziksel aktivite yapmalıyız”, “Oruçluyken neden baş ağrısı olur”, “İftardan ne kadar sonra spor yapılmalıdır”, “Hazımsızlık ve gaz şikâyetleri için ne yapmalıyız”, “İftarda ne kadar pide yiyebiliriz”, “Anne adayları ramazanda oruç tutabilir mi”, “Sıvı ihtiyacını çay veya kahveyle karşılayabilir miyiz” gibi sorular yöneltildi. Soruları yanıtlayan uzmanlar, 18 saat süren açlığın vücutta oluşturacağı etkileri önlemek için en önemli öğün olan sahur öğününün atlanmaması gerektiğine dikkat çekerek özellikle sahurda kızartma ve baharatlı yiyeceklerle asitli ve çay-kahve gibi içeceklerden uzak durulması gerektiğini vurguladılar.

Ramazan ayında yapılan beslenme hatalarının kan şekerinin düşmesi, sindirim sistemi sorunları, tansiyon, susuzluğa bağlı baş ağrısı, gerginlik, sinirlilik gibi rahatsızlıklara yol açabileceğini vurgulayan uzmanlar, iftar ve sahur arasında besleyici değeri yüksek gıdalar ile yeterli sıvı tüketiminin yapılması gerektiğini ifade ettiler.

IMG_4786.JPG